می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

این وبلاگ جهت انتشار متون وتصاویر مذهبی طراحی وراه اندازی شده،از تمامی دوستان تقاضا میشود که بنده را دراین امر یاری کنند.یازهرا(س).

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با رد عمدی بودن مسمومیت زائران عربستانی آن را سهل‌انگاری و ناآگاهی کارمندان هتل عنوان کرد.
عمدی بودن مسمومیت زائران عربستانی کاملا رد می‌شود

 حسین ذوالفقاری معاون امنیت و انتظامی وزارت کشور در نشست خبری که ظهر امروز چهارشنبه 20 خرداد در وزارت کشور برگزار شد، پیرامون مسمومیت زائران عربستانی در مشهد مقدس گفت: این مسئله از روی سهل‎انگاری و ناآگاهی کارمندان هتل اتفاق افتاده و هیچ عمدی در آن نبوده است.

وی تاکید کرد: در پی این اتفاق رئیس جمهوری دستوری را به وزارت کشور صادر کردند تا این موضوع مورد بررسی و پیگیری جدی قرار بگیرد و نتیجه آن به اطلاع عموم برسد.

ذوالفقاری افزود: با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و درمان دادستانی استان خراسان رضوی، وزارت اطلاعات، میراث فرهنگی، وزارت امورخارجه و استانداری خراسان رضوی این موضوع مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت و اصل حادثه اقدامات آن و نتیجه نهایی آن مورد توجه عموم قرار گرفت. 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور به ارائه گزارش پیرامون این اتفاق پرداخت و گفت: در تاریخ 94.3.16، 137 نفر از زائرین عربستانی توسط کاروان نورالمهدی از دمام عربستان وارد مشهد می‌‌شوند و بلافاصله این افراد ساعتهای اولیه صبح همین روز در طبقات دوم و چهارم هتل توحید مشهد مستقر می‌شوند.

وی اضافه کرد: پس از حدود 23 ساعت از زمان حضور زائران در هتل علائمی در برخی افراد مستقر در طبقه چهارم هتل نمایان می‌شود که در حال انتقال به بیمارستان بودند و در بررسی اولیه مشخص می‌شود این افراد مسموم شده‌اند و تا ساعت 10 صبح روز یکشنبه 94.3.17 چهار نفر از این زائرین که سه کودک دو ماهه، پنج ماهه و هشت ماهه و یک نوجوان 12 ساله به علت ضعف جسمانی بر اثر سموم جان خود را از دست می‌دهند و درپی این حادثه مسئولان استان اقدامات زیادی انجام دادند.

وی تأکید کرد: به دنبال این اتفاق بلافاصله شورای تأمین مشهد تشکیل می‌شود و تصمیمات اکیدی را در این رابطه می‌گیرند که از جمله این تصمیم‌ها تخلیه هتل در لحظه اول، حفظ صحنه وضعیت طبقات هتل بوده و افراد را قرنطینه می‌کنند. 

ذوالفقاری تأکید کرد: پس از تست‌های انجام گرفته از این زائران مشخص می‌شود 37 نفر دیگر براثر نوعی مواد سمی مسموم شدند واین افراد را بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌کنند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: با دستور دادستان استان خراسان رضوی مدیر هتل و 4 نفر از دست‌اندرکاران این هتل احضار و مورد بازجویی قرار می‌گیرند و در حال حاضر این 4 نفر در بازداشت بسر می‌برند و زائرین از این هتل جابه جا شده و در هتل دیگری اسکان می‌یابند. 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: وزارت بهداشت و درمان اقدامات زیادی را برای بهبود حال این بیماران انجام داد و در این رابطه نمونه‌برداری‌هایی انجام شد و نتیجه این نمونه‌برداری به مرکز مربوطه ارسال شد. همچنین اقدامات دیگری از جمله رسیدگی به خانواده این زائران و مشکلاتی که برای‌شان فراهم شده بود، انجام شد و در این راستا همکاری و هماهنگی برای دفن این 4 نفر در محیط حرم امام رضا (ع) انجام شده، چرا که خانواده این فوت شدگان خواستار دفن عزیزانشان در حرم امام رضا (ع) بودند.

ذوالفقاری تصریح کرد: از تعداد این 37 نفر به جز 4 نفری که فوت کردند، 22 نفرشان ترخیص شدند و تعدادی تحت نظر هستند و مجموعه بررسی‌های تیم پزشکی نشان می‌دهد مسمومیتی که برای زائران ایجاد شده در اثر انتشار گازی ناشی از قرص برنج بوده است که در طبقه پنجم هتل برای کشتن حشرات موذی استفاده کرده بودند و از طریق کانال کولر به طبقات پایین نفوذ یافته و موجب مسومیت شده است.

وی اضافه کرد: فروش این قرص از سال 89 توسط وزارت بهداشت ممنوع اعلام شده، چرا که از نوع قرص خطرناک است و باید در دسترس عموم قرار نگیرد و بر اساس بازجویی‌هایی که از مدیر هتل و کارکنان شده است، نشان می‌دهد این افراد به دلیل نداشتن آگاهی این قرص را صرفاً برای کشتن حشرات استفاده کرده بودند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: این افراد خودشان اعلام کرده‌اند که خودشان دست به این اقدام زده‌اند و کمیته‌ای که برای بررسی این موضوع تشکیل شده است بر اساس تحقیقات انجام گرفته به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه عمدی از ناحیه شخص یا گروهی برای مسمومیت زائران وجود نداشته و سهل‌انگاری و ناآگاهی موجب این اتفاق شده است.

ذوالفقاری تأکید کرد: به دنبال این اتفاق دستگاه قضا با قاطعیت وارد شده و مدیر هتل مسئولیت این سهل‌انگاری را برعهده گرفته است و جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و بنابراین عمدی بودن این اتفاق رد می‌شود.

وی اضافه کرد: ما گزارش خود را به رئیس جمهور ارائه خواهیم کرد و مسئولین وزارت بهداشت و درمان کار آموزشی را در این گونه موارد باید برای عموم مردم داشته باشند، همچنین سازمان گردشگری با همکاری وزارت بهداشت و درمان دوره آموزشی را در امکان اقامتی کشور باید برگزار کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره وضعیت حال حاضر این هتل اظهار داشت: در حال حاضر هتل تخلیه شده تا آثار سم از بین برود و با توجه به میزان سهل‌انگاری که از سوی برخی از کارمندان این هتل صورت گرفته، دستگاه قضایی بر اساس مقررات با آنان تصمیم قرار خواهد گرفت و نتیجه آن به طور مستند توسط وزارت خارجه کشور برای مسئولان عربستان اعلام خواهد شد و هر کسی که در این راستا تخطی کرده، با آن برخورد می‌شود.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال مبنی بر این که برخی از رسانه‌ها اعلام کردند این اتفاق عمدی بوده است، گفت: برخی افراد یا جریان‌ها همواره به دنبال ایجاد اختلاف میان کشورها هستند اما واضح و روشن است که وقتی مدیر هتل خودش اظهار می‌کند که قرص برنج در یکی از این طبقات بوده و آثار آن در آزمایشگاه مشخص شده، دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این اتفاق عمدی بوده است و همواره زائرین برای مردم ایران و مسئولین قابل احترام بودند.

وی ضمن قدردانی از حضور به موقع دستگاه قضا و دادستان استان خراسان رضوی اظهار داشت: ما هیچ کوتاهی و بی‌توجهی از آنان ندیدیم و سازمان‌های مختلف در تأمین امنیت در این رابطه مشارکت داشته و تقسیم کار دارند و دستگاه‌ها می‌توانند با همکاری یکدیگر اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره اخلالی که برخی‌ها در سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام (ره) ایجاد کرده بودند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی مسئولیت امنیت حرم امام (ره) تا شعاع لازم برعهده سپاه پاسداران است، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، فرمانداری ری و استانداری تهران با هماهنگی با سپاه مسئول برقراری امنیت هستند و دوربین‌ها و کنترل‌های رینگ اول و دوم در اختیار سپاه پاسداران است.

ذوالفقاری اضافه کرد: در حال حاضر این دوربین‌ها و اسناد و مدارک مورد بررسی قرار گرفته و ثارالله افراد را شناسایی کرده و هنوز درباره این که این افراد سازمان یافته بودند، هنوز در حال بررسی است و با ارسال گزارشات اولیه به دبیرخانه شورای امنیت ملی پس از رسیدن به نتایج به دستگاه قضا ارسال خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۰
گدای فــاطــمــه(س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی