می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

این وبلاگ جهت انتشار متون وتصاویر مذهبی طراحی وراه اندازی شده،از تمامی دوستان تقاضا میشود که بنده را دراین امر یاری کنند.یازهرا(س).

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
محبوب ترین مطالب
نویسندگان
هشت سال پیش و هنگامی که پسری 14 ساله بودم، درس خواندن را رها کردم؛ چون علاقه ای به درس نداشتم. بعد از آن دنبال کار رفتم اما از این اوضاع خسته شده ام و ناامید هستم. محیط کارم را هم دوست ندارم.
عواقب ترک تحصیل و پسری 20 ساله که نمی‌تواند در جمع صحبت کند
هشت سال پیش و هنگامی که پسری 14 ساله بودم، درس خواندن را رها کردم؛ چون علاقه ای به درس نداشتم. بعد از آن دنبال کار رفتم اما از این اوضاع خسته شده ام و ناامید هستم. محیط کارم را هم دوست ندارم.

وقتی الان احساس ناامیدی می کنید، نشانه این است که گذشته خود را مطلوب نمی دانید و احتمالا قصد دارید آن را جبران کنید و این نشانه خوبی است که متوجه اشتباهات خود شده اید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به هدف، باید از یک نقطه شروع کنید و با ناامیدی، کار به جایی نخواهید برد. پس صادقانه با خودتان برخورد کنید و اگر واقعا علاقه ای به درس خواندن ندارید، تلاش تان برای موفقیت در زندگی را با فعالیت هایی آغاز کنید که با علاقه و استعداد شما همخوانی داشته باشد؛ مثلا دنبال شغلی بروید که نسبت به آن احساس خوبی دارید.

دوباره شروع کنید

برای شروع، فهرستی از کارهایی را که به آن ها علاقه دارید تهیه کنید. سعی کنید در برنامه ریزی اهداف خود، سطح انتظارات و خواسته های خود را واقع بینانه و قابل دسترس تعریف کنید و اگر در هر مرحله ای از فعالیت تان شکست خوردید، به هیچ وجه این شکست را به همه زندگی تان تعمیم ندهید.

با اطرافیان مشورت کنید

این باور غلط را که انسان کامل با دیگران مشورت نمی کند و نباید از دیگران درخواست کمک کند دور بریزید. در صورت امکان از حمایت عاطفی و اجتماعی دیگران به خصوص پدر و مادرتان بهره مند شوید و بدانید یکی از نیازهای بسیار مهم انسان، داشتن روابط موثر اجتماعی با دیگران است.

نگرانی را کنار بگذارید

به جای ناراحتی از اوضاع فعلی، سعی کنید با برنامه ریزی درست، شروع به فعالیت هایی کنید که توان انجام آن ها را دارید. شاید همه افراد درس خوان در زندگی موفق نشده باشند، اما همه انسان هایی که در زندگی هدف و برنامه داشته اند توانسته اند طعم خوشبختی را بچشند. شما می توانید با یادگیری مهارت هایی که به آن ها علاقه دارید، در خودتان احساس ارزشمندی و رضایت ایجاد کنید و توجه داشته باشید که برای شروع کار، نباید آرمانی فکر کنید.

همواره هدفتان را در نظر داشته باشید

این که در پیامک تان گفته اید که محیط کاری خود را دوست ندارید تا حدودی، طبیعی است و ممکن است به دلایل درستی این حس در شما ایجاد شده باشد. اما این نکته را هم بدانید که انجام برخی کارها سخت است، اما غیر قابل تحمل نیست و شما را برای رسیدن به اهداف تان کمک می کند. بنابراین دست از رفتارهای کودکانه بردارید و با اعتماد به نفس و اراده قوی سعی کنید خودتان را از رکود و سستی خارج کنید. فراموش نکنید شما مسئول انتخاب و پیامدهای منطقی رفتار خویش هستید و با رفتارهای منفعلانه در آینده نزدیک، دچار مشکلاتی در زندگی تان خواهید شد.

در جمع نمی توانم صحبت کنم

جوانی ۲۰ ساله ام. بیشتر اوقات وقتی می خواهم در حضور جمع صحبت کنم، استرس تمام وجودم را می گیرد و چنان نفس نفس می زنم که گویا در حال دویدن بودم. بارها امتحان کردم، ولی باز هم شکست خوردم. آیا می شود از طریق دارو به رفع این مشکل اقدام کنم؟

دوست عزیز، اعتماد به نفس واقعی از شناخت عمیق و همه جانبه ما نسبت به خود، محیط و دیگران سرچشمه می گیرد و هر چه این شناخت بیشتر باشد روی اعتماد به نفس واقعی ما آثار مثبت بیشتری می گذارد. برای افزایش اعتماد به نفس و کاهش مشکلات شما روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

چند قدم تا اعتماد به نفس

- شناخت عمیق از خود: در راستای پی بردن به توانایی های عظیم و پنهان خویش یکی از راه های اساسی افزایش اعتماد به نفس، شناختن خود است. مسئله ای که اگر شما بر آن فائق آیید، نه تنها زمینه ساز اعتماد به نفس شده، بلکه در بیشتر مسائل زندگی تکلیف شما را روشن خواهد کرد. برای این کار، ابتدا جدولی درست کنید و در آن توانایی ها، نقاط مثبت و همچنین جنبه های منفی وجود خودتان را که فکر می کنید نمی توانید در آن ها موفق شوید، فهرست و تلاش کنید که نقاط مثبت خود را روز به روز افزایش دهید. نقاط ضعف خود را نیز باید بشناسیم و در راستای رفع آن ها اقدامات لازم را به کار بگیریم و در صورتی که این کار عملی نباشد، با آن ها مدارا کنید یا از طریق دیگر به جبران آن بپردازید.

- شناخت دیگران: شناخت دیگران به خصوص آشنایان خود و استفاده از توانایی های آن ها در جهت مثبت نیز می تواند برای ما کار ساز باشد. کسانی که با شما در ارتباط هستند، چه ویژگی هایی دارند. شناخت از آن ها و اینکه در رابطه با آن ها چگونه باشید به شما کمک زیادی می کند.

-امیدوار باشید: از معجزه امیدواری واقعی بهره بگیرید و هرگز تسلیم ناامیدی نشوید که ناامیدی دشمن سعادت و موفقیت ما در زندگی است. از طرف دیگر ناامیدی به کاهش اعتماد به نفس ما می انجامد. نسبت به توانایی های واقعی خود ایمان داشته باشید و از اینکه احساس حقارت و خود کم بینی بر شما چیره شود، پرهیز کنید.

-خود را با دیگران مقایسه نکنید: از مقایسه کردن خود با دیگران جدا بپرهیزید (دیگران می توانند بهتر از شما باشند و این امری غیرطبیعی نیست) و تنها خود را با گذشته های خود مقایسه کنید و اگر عقب افتادگی یا ایستایی در شما به وجود آمده باشد، در رفع آن ها گام بردارید و همیشه میل به پیشرفت و رشد را مد نظر خود قرار دهید.

-بر توانایی های خود تکیه کنید: به خود و توانایی های خود متکی باشید و از وابستگی های غیر ضروری به دیگران پرهیز کنید. به خودتان بگویید که من توان انجام این کار را دارم.

-خود را شکست خورده ندانید: از تلقین شکست و ناتوانی به خود پرهیز کنید و حتی تحت تاثیر تلقینات منفی دیگران در این موارد قرار نگیرید.

تمرین را فراموش نکنید

این که بتوانید در جمع به خوبی صحبت کنید به تمرین این مهارت و ثبت دیدگاه خود درباره آن بستگی دارد؛ مثلا بنویسید که ایراد صحبت شما از نظر خودتان چه بوده است و چگونه می توانید آن مشکلات را برطرف کنید یا اقدامات شما چه می تواند باشد؟ در مراحل بعد از دیگران بپرسید که من وقتی صحبت می کردم از دید شما چگونه بودم؟ چگونه می توانم بهتر باشم؟ این مطالب را جمع آوری و روی بهتر شدن آن ها تمرین کنید. مطمئنا شما به زودی به سخنرانی تبدیل خواهید شد که می توانید دیگران را حیرت زده کنید. این تمرین ها را با یک مشاور یا روانشناس نیز می توانید به صورت حضوری تمرین کنیدتا نگرانی کمتری داشته باشید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۱
گدای فــاطــمــه(س)

نظرات  (۱)

۰۱ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۵ مدافعان حرم
پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blog.ir
ما را با درج لینک در وبگاه خود حمایت نمائید
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی