می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

این وبلاگ جهت انتشار متون وتصاویر مذهبی طراحی وراه اندازی شده،از تمامی دوستان تقاضا میشود که بنده را دراین امر یاری کنند.یازهرا(س).

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
این اظهارات در یک کنفرانس خبری پس از نشست کمپ دیوید مطرح شد.

به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، باراک اوباما در یک کنفرانس خبری که پس از نشست کمپ دیوید برگزار شد، حضور یافت.

وی درباره نگرانی های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از توافق هسته ای احتمالی با ایران و فعالیت های ایران در منطقه گفت: ما سندی به آنان (کشورهای عرب خلیج فارس) ارائه نکرده ایم که در آن از آنها بپرسیم آیا از این توافق حمایت می کنید یا نه؛ زیرا اصولا توافقی به دست نیامده است. 

در عین حال، از سنای آمریکا یا مردم آمریکا نیز نخواسته ام که چیزی را که هنوز جزئیاتش منتشر نشده و در اختیار آنان قرار نگرفته است، قبول کنند. خود من نیز توافقی را که جزئیات آن مشخص نشود، امضا نمی کنم و از آنان نیز همین انتظار را دارم.

وی ادامه داد: نکته ای که من از شرکای خود در شورای همکاری شنیدم، توافق آنان در صورت رسیدن ما به این توافق بود، توافقی جامع و قابل راستی آزمایی که راه های رسیدن به سلاح اتمی را مسدود کند، توافقی که به سود آنان و سود منطقه و جامعه جهانی باشد. 

از این رو، سوال اینجاست که آیا ایران حاضر است کاری را که برای ایجاد آرامش جامعه جهانی لازم است و نشان می دهد این کشور در واقع به دنبال سلاح هسته ای نیست، انجام دهد یا نه. در واقع ما یک رژیم بازرسی ایجاد کرده ایم که به ما امکان حفظ این آرامش را می دهد.  اینجا صحبت از یک سال یا پنج سال بعد نیست؛ بلکه اثرات آن در آینده نیز ادامه می یابد.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: از این رو، کاری که ما می کنیم این است که جان کری وزیر امور خارجه و ارنست مونیز که وی نیز در مذاکرات است، در مسیری قرار گیرند که به ما اطمینان دهد توافقی که به دست می آید قابل راستی آزمایی است. این نگرانی وجود دارد، نگرانی که من نیز دارم و اینکه حتی اگر توافقی که اصولا مربوط به توافق هسته ای است به دست آید، ما همچنان مشکلاتی با برخی از رفتارهای بی ثبات کننده ایران خواهیم داشت و برخی از آنان نگرانی هایی را از منابع اضافی که با کاهش تحریم ها (در اختیار ایران) قرار می گیرند، ابراز داشتند. زیرا این امکان وجود دارد که ایران بخواهد بخشی عمده از این منابع را در راه فعالیت های بی ثبات کننده بیشتر هزینه کند.

باراک اوباما گفت: البته ما چه به توافق هسته ای با ایران برسیم یا نرسیم،همچنان با مجموعه ای از تهدیدات در منطقه روبرو هستیم که از جمله آن فعالیت های برهم زننده ثبات و تهدیدات گروه های تروریستی است. بنابراین ما قصد داریم برای رفع این تهدیدات با یکدیگر همکاری کنیم و افزایش همکاری امنیتی که من درباره آن صحبت کردم به ما اجازه می دهد این کار را انجام دهیم. اما می خواهم به صورت بسیار روشن بگویم. 

هدف همکاری امنیتی رویارویی طولانی و دائم با ایران یا حتی به حاشیه راندن ایران نیست. هیچ یک از کشورهای ما در رویارویی بی پایان با ایران منافعی ندارند. ما از ایرانی که نقش مسئولانه در منطقه بازی کند، استقبال می کنیم و می خواهیم این کشور گامهای واقعی و عملی برای اعتماد سازی بردارد و اختلافات با همسایگان خود را از راه مسالمت آمیز حل کند و از قوانین و هنجارهای بین المللی تبعیت کند. همانطور که قبلا نیز گفتم، پایان دادن به تنش ها در منطقه و حل مناقشه های ویرانگر نیاز به گفتگوهای بیشتر دارد که از جمله آن گفتگوی ایران و همسایگان این کشور در شورای همکاری خلیج فارس است.

بنابراین، هدف اصلی تقویت ظرفیت شرکای ما در شورای همکاری خلیج فارس برای این است که شرکای ما بتوانند از راه سیاسی و دیپلماتیک و از موضع قدرت و با اعتماد به نفس مسائل را با ایران حل کنند. حوادث در خاورمیانه از زمان شروع بهار عربی به ما یادآور می شود که امنیت واقعی و پایدار متضمن داشتن حاکمیتی است که به همه شهروندان خدمات دهد و به حقوق جهانی بشر احترام گذارد. آمریکا همانطور که در سراسر جهان این کار را انجام می دهد در خاورمیانه نیز بر حاکمیت فراگیر، نهادهای به نمایندگی از مردم، جامعه مدنی قوی و حقوق بشر تاکید می کند و ما تلاش خواهیم کرد فرصت های تحصیلی و اقتصادی را به خصوص برای جوانان فراهم سازیم. من از همه شرکای شورای همکاری خلیج فارس برای این نشست تشکر می کنم. من معتقدم تعهدات کمپ دیوید می تواند منجر به عصر جدید همکاری بین کشورهای ما و شراکت نزدیک تر و قوی تر گردد طوری که منافع امنیت مشترک ما در دهه پیش رو را تامین کند.

وی افزود: جک لو، وزیر خزانه داری نیز در این نشست حضور داشت تا به آنان توضیح دهد تا زمانی که نتوانیم تایید کنیم ایران به تعهدات خود بر اساس هر توافق هسته ای که به دست می آید عمل می کند، کاهش تحریمی در کار نخواهد بود. دوم اینکه ما تحلیل های خود را در خصوص نیاز شدید ایران در داخل این کشور و تعهداتی که ایران به مردم خود برای بهبود وضعیت اقتصادی داده است، ارائه کردیم. 

همانطور که اشاره کردم، بسیاری از فعالیت های بی ثبات کننده ای که ایران در آن دست دارد، کم هزینه و با فناوری پایین هستند و بخشی از تاکید من این بود که اگر ما به صورت موثری بر آنچه که خود باید انجام دهیم متمرکز شویم، برای تقویت دفاع، بهبود اطلاعات، بهبود توانمندی نظارت دریایی و آنچه که در خلیج (فارس) روی می دهد، اگر ما به صورت هماهنگ عمل کنیم تا با فعالیت های تروریستی مقابله و با تبلیغات تروریستی و حامیان دولتی تروریسم، خواه در سطح دولتی مانند ایران و خواه در سطح گسترده تر مانند سازمان هایی مانند داعش مقابله کنیم، می توانیم خود را در برابر بسیاری از این چالش ها به صورتی موثرتر تقویت کنیم و می توانیم این کار را از موضع قدرت و اطمینان انجام بدهیم.

اوباما گفت از این رو، مساله تکذیب نگرانی های آنان در خصوص کاهش تحریمها مطرح نیست بلکه موضوع تاکید بر آنچه ما می توانیم انجام بدهیم تا اطمینان یابیم برخی از این فعالیت های بی ثبات کننده دیگر صورت نمی گیرند، مطرح است. شکی نیست که وقتی به نقاطی مانند یمن نگاه می کنیم، موضوع این است که خود این کشور در هرج و مرج است. اگر در کشورهایی مانند سوریه، یمن و لیبی بهتر عمل و ساختار سیاسی بهتر را ایجاد کنیم، احتمال اینکه کشوری مانند ایران بتواند از اوضاع آن و اختلاف های موجود به سود خود بهره بگیرد، کمتر خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه اگر اثبات شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، آیا علیه این کشور دست به حمله نظامی می زند یا نه گفت: علت حضور ما در اینجا آنچه که در سوریه روی می دهد نیست بلکه علت حضور ما، چالش هایی هستند که در منطقه، نه فقط در سوریه بلکه در یمن، در عراق، لیبی و قطعا فعالیت های داعش وجود دارد و قطعا سود ما در این است که اطمینان یابیم ایران به سلاح اتمی دست نمی یابد. 

در خصوص سوریه، باید بگویم تعهد من این بود که سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده نمی کند و جامعه جهانی را نیز بسیج کردم تا اطمینان یابم این اتفاق روی نمی دهد. در واقع، ما خود را در موضعی قرار دادیم که نشان بدهیم آماده استفاده از ابزار نظامی هستیم، علت اینکه ما این کار را نکردیم این بود که اسد تسلیحات شیمیایی خود را تسلیم کرد. این گمانه زنی از سوی ما وجود داشت که سازمان بین المللی مسئول نابود سازی تسلیحات شیمیایی این موضوع را تایید می کند.

وی ادامه داد: باور دارم شمار کسانی که در منطقه می بینند اسد دیگر یکی از بزرگترین زرادخانه های بزرگ تسلیحات شیمیایی روی زمین را در اختیار ندارد و این تسلیحات از میان رفته اند، زیاد باشد. این نیز درست است که ما گزارش هایی دریافت کرده ایم که آنان از کلرین در بمب های خود استفاده می کنند که اثر بمب شیمیایی را دارد. 

کلرین به خودی خود به عنوان یک سلاح شیمیایی مطرح نیست ولی وقتی به این شکل از آن استفاده می شود، می تواند به عنوان یک ماده شیمیایی ممنوعه باشد و از این رو، ما با جامعه جهانی در خصوص تحقیق در این مساله همکاری می کنیم. در واقع، اگر تاییدی را که نیاز داریم به دست آوریم، بار دیگر با جامعه جهانی و نهادهای مسئول و ناظر همکاری و به کشورهای دارای نفوذ بر اسد مانند روسیه مراجعه می کنیم تا به این کار خاتمه بدهند.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدام واتیکان در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی؛ ضمن استقبال از تصویب طرح تجاری اخیر در کنگره و لزوم حمایت از صنایع آمریکا در رقابت با صنایع خارجی در عین پای بندی به قوانین کاری و زیست محیطی گفت: به جای صحبت کردن درباره دیگران، می خواهم بر آنچه که پیشتر نیز گفته ام تاکید کنم. من باور دارم که راه حل دو کشوری همچنان نه فقط برای صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها، بلکه برای امنیت بلند مدت اسرائیل به عنوان کشور مردمسالار و یهودی حیاتی است و می دانم که دولت (جدید اسرائیل) با حضور کسانی که الزاما به این هدف باور ندارند، تشکیل شده است ولی این، همچنان هدف من است. 

از زمانی که به کمپ دیوید آمده ایم، همچنان این را یاد آوری می کنیم که رسیدن به توافق صلح در اینجا در گذشته تا چه اندازه دشوار، مستلزم شجاعت زیاد، دیدگاهی وسیع و انتخاب هایی دشوار بود که باعث ایجاد صلحی پایدار بین کشورهایی شد که زمانی دشمنانی قسم خورده بودند و این به سود اسرائیل شد؛ همین مساله درباره اسرائیلی ها و فلسطینی ها نیز صدق می کند. هر چند چشم انداز آن در حال حاضر دور از دسترس می نماید ولی باور دارم که همواره باید به یاد داشته باشیم که چه چیزی شدنی و چه چیزی درست است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۵
گدای فــاطــمــه(س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی