می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

این وبلاگ جهت انتشار متون وتصاویر مذهبی طراحی وراه اندازی شده،از تمامی دوستان تقاضا میشود که بنده را دراین امر یاری کنند.یازهرا(س).

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

سگ، دشمن حضرت على (علیه السلام) را پاره کرد

پنجشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۴۱ ق.ظ

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

از ابى هریره منقول است که صبح با رسول اکرم صلى‏الله علیه و آله نماز خواندیم حضرت رو به اصحاب کرده بود صحبت مى‏فرمودند، که مردى از انصار رسید، گفت: یا رسول الله گذار من بر در خانه فلان شخص افتاد که سگى دارد سر راه من گرفته جامه مرا پاره کرده و ساق مرا مجروح ساخته مرا از نماز صبح محروم کرد.

روز دیگر شخص دیگر آمد و به همان طریق شکوه کرد از آن سگ که جامه مرا پاره کرده و ساق مرا مجروح کرده و به نماز نرسیدم و ناراحت شدم.

حضرت رسول صلى‏الله علیه و آله برخاسته متوجه منزل آن شخص شد، فرمود: سگ عقور را باید کشت چون به در خانه رسید در را بکوفت، صاحب خانه بیرون آمد گفت: یا رسول الله چه چیز شما را به خانه من آورده و حال آنکه من بر دین شما نیستم اگر کارى با من بود دستور مى‏دادید من مى‏آمدم من چه شخصى هستم که شما منزل من بیایید.

حضرت فرمود شما سگى درنده دارید و هر روز یکى را مجروح مى‏سازد او را بیاورید من او را به قتل برسانم آن مرد به خانه دوید ریسمانى در گردن سگ کرده کشان کشان بیرون آورد چون چشم آن سگ به رسول الله صلى‏الله علیه و آله افتاد به قدرت الهى به زبان آمد و گفت: السلام علیک یا رسول الله، چه چیز شما را به اینجا آورده و سبب قتل من چیست؟ حضرت فرمودند: دیروز فلانى را، امروز فلانى را جامه دریده، پاهاى ایشان را مجروح نموده‏اید و از نماز ساخته‏اید.

آن سگ به زبان فصیح گفت: یا رسول الله مرا کار به مومنان نیست و این شخص از جمله منافقان و دشمنان امیر المومنین هستند چون به خانه خود مى‏روند پسر عم تو را ناسزا مى‏گویند و سب مى‏کنند و اگر آنها چنین نبودند معترض نمى‏شدم لکن آنها را به قدر امکان ایذا مى‏کنم.

چون رسول خدا صلى‏الله علیه و آله این کلمات را از آن حیوان شنید به صاحب سگ سفارش نمود با محبت رفتار نماید.

حضرت حرکت کرد و خواست که برگردد آن مرد بدست پاى حضرت افتاد و گفت: یا رسول الله سگ من شهادت به رسالت تو داده باشد من کمتر از سگ باشم که به شما ایمان نیاورم یا رسول خدا دست مبارک را به من بدهید تا مسلمان شوم دست حضرت را گرفت و شهادتین را به زبان جارى کرد و گفت: اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان على ولى الله و جمیع آنهایى که در خانه بودند همگى مسلمان شدند.

یک حیوان درنده دشمنان على بن ابى طالب را پاره مى‏کند و دوستان آن بزرگوار را اذیت نمى‏کند.

حدیقه الشیعه ص 405

ما که در زبان مى‏گوییم یا امیر المومنین ما شیعه و دوستان شما هستیم اما کردار ما یا رفتار ما و یا عملکرد ما و یا قول و مطابق با روش آن بزرگوار نباشد و ما را به عنوان یک نفر شیعه نپذیرد روز قیامت تکلیف ما چه مى‏شود باید فکرى کرد اگر در زندگى اشتباهاتى بوده باشد تجدید نظر کند و کارى کند بعد از مردن على (علیه السلام) قبول فرماید که ما شیعه هستیم نه تنها این باشد بلکه با اخلاق دیگران را هم هدایت کنیم (شاید این داستان از نظر بعضی از کاربران گرامی باور کردنی نباشد.اما در تاریخ اسلام از این نمونه ها بسیار است..صحبت پیامبر با سوسمار،امام رضا با اهو،اشاره امام رضا به شیر نقاشی شدی پرده و زنده شدن آن....و نیز
ابى هریره در بعضی جا مجبور میشود که فضایل امام را بگوید )

 

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۰
گدای فــاطــمــه(س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی