می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

این وبلاگ جهت انتشار متون وتصاویر مذهبی طراحی وراه اندازی شده،از تمامی دوستان تقاضا میشود که بنده را دراین امر یاری کنند.یازهرا(س).

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جدای از حادثه فرودگاه جده، احترام حجاج کشورمان توسط عربستان سعودی رعایت نمی‌شود، گفت: کشور عربستان سعودی باید تعهد دهد که نسبت به حجاج ایرانی در مبادی ورودی، خروجی و سرزمین وحی احترامات لازم را انجام دهد.
عربستان سعودی باید تعهد دهد که نسبت به حجاج ایرانی در سرزمین وحی احترامات لازم را انجام دهد
حجت الاسلام والمسلمین "وحید احمدی" رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به اقدام شنیع دو مامور عربستانی به دو زائر نوجوان ایرانی گفت: همه دستگاه‌های مربوطه موظف به رسیدگی این موضوع هستند و به شدت آن را تعقیب می‌کنند تا برخورد جدی با عوامل آن صورت بگیرد. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: البته رسانه‌ای شدن این موضوع امر خوبی نبود زیرا رسانه‌ای کردن مباحث اخلاقی که هنوز کم و کیف آن مشخص نیست و روایت‌های گوناگونی در مورد آن منتشر شده به صلاح کشور نیست. 
 
وی در ادامه افزود: فردا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه‌ای با مسئولان مربوطه برگزار می‌‌کند؛پیگیری‌های انجام شده درباره این مسئله را بررسی کرده و پیگیری‌های بعدی را دنبال کنند. 

نماینده کنگاور، صحنه، بیستون و هرسین اظهار داشت: نمی‌دانم تا چه اندازه اظهارنظر خانواده این دو نوجوان مبنی براینکه هنوز تماسی از سوی وزارت امور خارجه و یا حج و اوقاف با آن‌ها گرفته نشده صحت دارد زیرا سازمان حج و زیارت نیز در مقابل مدعی است که با خانواده آن‌ها تماس داشته‌‌اند اما این تماس‌ها صورت قضیه را خیلی تغییر نمی‌دهد زیرا این موضوع بسیار حساس بوده و باید از طریق مراجع مربوطه پیگیری شود.
 
رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جدای از حادثه فرودگاه جده، احترام حجاج کشورمان توسط عربستان سعودی رعایت نمی‌شود، گفت: کشور عربستان سعودی باید تعهد دهد که نسبت به حجاج ایرانی در مبادی ورودی، خروجی و سرزمین وحی احترامات لازم را انجام دهد.

وی بیان داشت: متاسفانه قبل از این موضوع شکواییه‌های بسیاری در رابطه با بی‌احترامی‌های عربستان سعودی به زائران ایرانی وجود داشت و صرفنظر از این ماجرا نوع برخورد آنها با زوار ما احترام برانگیز نبوده است؛لذا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوعات را به صورت جدی از طریق مسئولان مربوطه پیگیری خواهد کرد. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به نظر برخی مراجع نسبت به اینکه رفتن به حج عمره  واجب نیست، خاطرنشان کرد: نرفتن به حج عمره می‌تواند یکی از گزینه‌های برخورد نسبت به رفتارهای عربستان سعودی با زوار ایرانی باشد زیرا در مقابل کار مستحبی که بی‌احترامی و ادب رعایت نشود، ضرورتی ندارد.

وی افزود: حجاج منشاء مادی و درآمدی برای عربستان سعودی هستند و این می‌تواند در تصمیمات دولت‌ها اثرگذار باشد لذا ضرورتی برا سفر عمره وجود ندارد. 

شایان ذکر است؛ ماجرای تعرض دو مامور فرودگاه جده عربستان در راه بازگشت از عمره به دو نوجوان ایرانی، هنوز به نتایج روشنی نرسیده است، وزارت امور خارجه تایید کرده که این دو نوجوان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

یکی از اعضای خانواده قربانی اول در فرودگاه جده درباره جزئیات این فاجعه گفته است؛قربانی اول نوجوانی 13 ساله بود که او را از گیت بازرسی از پدرش جدا کردند و به اتاقی دیگر بردند و وقتی از اتاق بیرون آمد رنگش پریده بود و ترس و لرز داشت. نفر دوم هم پس از انکه از اتاق بیرون آمد رنگ پریده بود ولی ما را در جریان گذاشت اما از ما خواست که به پدرش ماجرا را نگوییم چراکه از او خجالت می کشید بعد از آن ماجرا را با روحانی کاروان و به طور اتفاقی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در میان گذاشتیم. آنها با مدیر فرودگاه صحبت کردند. او دو سه نفر را آورد و نهایتا شناسایی شدند اما سعی داشتند که با یک معذرخواهی کوچک ماجرا را فیصله دهند.

وی ادامه داد: ما زیر بار نرفتیم و سه تا چهار ساعت این جریان طول کشید، سرانجام از محکمه و پزشکی قانونی به فرودگاه آمدند و قضیه اثبات شد و بنده پریروز با کنسولگری صحبت کردم، آنها گفتند دادگاه اول ماموران خاطی برگزار شده است.»

گفتنی است؛ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی از اتفاقات بوجود آمده در فرودگاه شهر جده عربستان سعودی انتقاد کرد و گفت که مایل نبودم مساله حادثه ناگوار فرودگاه جده رسانه‌ای شود.

وی ادامه داد: سوال ما از مسوولان حج آن است که آیا عمره مستحب را به هر قیمتی باید برویم؟ نمی‌خواهم مساله تحریم عمره را پیش کشم اما آیا به هر قیمت و به هر ذلتی باید به عمره رفت؟

 آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حادثه جده، حادثه ای نیست که به سادگی از آن بتوان گذشت و امیدواریم برنامه‌های ما همه برنامه‌های عزت آفرین باشد و جایی که دیدیم مایه عزت نیست آن را رها می‌کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۲
گدای فــاطــمــه(س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی