می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

این وبلاگ جهت انتشار متون وتصاویر مذهبی طراحی وراه اندازی شده،از تمامی دوستان تقاضا میشود که بنده را دراین امر یاری کنند.یازهرا(س).

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، گفت: در موضوع هسته‌ای رهبری چارچوب‌ها را مشخص کرده و مخالفین و موافقین می‌توانند با یکدیگر بحث کنند.
حضور نظامی عربستان در یمن اقدامی صهیونیستی است / امروز نظر مخالفان در پیشرفت مذاکرات هسته‌ای مؤثر است/خود را سرباز نظام و انقلاب می‌دانم

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که ظهر امروز در ساختمان مرکزی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با اشاره به مباحثی که در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می‌شود، اظهار داشت: مجمع بحث‌های مهمی در دستور کار دارد به همین دلیل جلسات هفتگی از اسفند ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه می‌یابد.

رضایی دلیل برگزاری هفتگی جلسات مجمع را وجود بحث سیاست‌های کلی برنامه ششم و سیاست‌های کلی انتخابات دانست و گفت: اختلاف نظر بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از جمله رسیدگی به اموال مسئولین در فوریت بحث‌های مجمع است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اختلافی مربوط به وقوع جرایم که بین مجلس شورای اسلامی وجود داشته است به همین دلیل تا پایان خرداد ماه جلسات مجمع به صورت فوق‌العاده برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز در مورد سیاست های کلی برنامه ششم اختلاف نظری بین کارشناسان مجلس و مسئولین دولت وجود داشت و آن این بود که مسئولین دولت معتقدند اعداد نباید در این برنامه‌ها قید شود اما مسئولین مجلس معتقدند اگر برنامه اهداف و ارقام نداشته باشد قابل پیگری نخواهد بود. ما در این خصوص به یک نقطه متعادل رسیدیم و آن این بود که اعداد کلیدی مثل رشد اقتصادی حتماً قید شود اما در مورد اعداد دیگر اجازه دهیم خود دولت و مجلس در برنامه قید کنند.

رضایی در ادامه این نشست خبری در خصوص بحث‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: اقدام عربستان نسبت به یمن نه تنها اقدامی اسلامی نیست بلکه حتی اقدام عربی هم نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تعبیر اقدام عربستان آن را عملی صهیونیستی یادکرد و گفت:‌عربستان باید فوراً از یمن خارج و به تجاوزات خود در این کشور پایان دهد تا مشکل ناامنی برطرف شود.

وی با یادآوری آن که دولت عربستان عامل اصلی جنگ حزب بعث علیه یران بود خاطرنشان کرد: در حقیقت عامل اصلی که بعد از رژیم صهیونیستی و آمریکا صدام را برای حمله به ایران تحریک کرد، عربستان بود و 100 میلیارد دلاری که به واسطه این جنگ  به کشور وارد شد به عهده حکام عربستان است

رضایی با اشاره به تغییر حکومت در عربستان تصریح کرد: حکام جدیدی که در این کشور روی کار آمدند علنی و بدون رعایت استانداردهای جهانی در سوریه و عراق و بحرین دخالت می‌کنند و امروز نیز آشکار با نیروی هوایی خود به یمن حمله کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که جنایات رخ داده در یمن شبیه جنایات رخداده توسط رژیم صهیونیستی در غزه است خاطرنشان کرد: ارتش عربستان در این حملات از سلاح‌های ممنوعه مانند بمب‌های آتش‌زا و خوشه‌ای استفاده کرده است. جالب است بدانید این بمب‌ها پس از جنگ ویتنام ممنوعه اعلام شده و بمب‌های آتش‌زا را حتی رژیم صهیونیستی نیز در غزه به کار نبرده است و به همین دلیل است که برخی مجروحین جنگ یمن کاملاً سوخته‌اند.

*** ایجاد شکاف عمیق بین کشورها و مذاهب اسلامی به واسطه اقدامات عربستان

وی افزود: از طرف دیگر دولت عربستان شکاف عمیقی را بین کشورها و مذاهب اسلامی بوجود می‌آورد. عربستان علناً با مردم‌سالاری، دموکراسی و آزادی‌خواهی در منطقه مبارزه می‌کند و اجازه نمی‌دهد دولت و مردم یمن برای خود تصمیم بگیرند.

رضایی با اشاره به این که عربستان سقفی متمرد را مورد حمایت قرار می‌دهد، ادامه داد: این کشور حتی در مسئله بحرین نیز دخالت و مانع عملی شدن هر نفر یک رأی شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: جرم سه حکام سعودی ان است که در مقابل مردم‌سالاری و انتخابات ایستادند لذا پیشنهاد ما به عربستان آن است که هرچه زودتر حملات علیه کشور یمن را متوقف کند و اجازه دهد مردم یمن خود دست به تشکیل دولت زده و سرنوشت خود را رقم زنند.

*** امروز نظر مخالفین در پیشرفت مذاکرات هسته‌ای مؤثر است

وی در ادامه گریزی به مسئله مذاکرات هسته‌ای زد و گفت: رهبری چارچوب‌ها را مشخص کرده و موافقین و مخالفین می‌توانند در شرایط دوستانه با یکدیگر بحث و به مبادله نظر بپردازند.

رضایی با بیان این که مسئله هنوز تمام نشده است تصریح کرد: ما باید بدانیم از این آشی که پخته می‌شود، آیا هیزم این دیگ را باید فقط ایران تهیه کند. این آشی که قرار است پخته شود چه چیز گیر ایران خواهد آمد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که پذیرفتن اکنون دنیا غنی‌سازی ایران را پذیرفته است و این اتفاق خوبی است، خاطرنشان کرد: مسئله هسته‌ای نیز از این پس نمی‌تواند محرمانه باشد و نظر مخالفین هم باید مطرح شود امروز مخالفین در پیشرفت مذاکرات هسته‌ای موثرند چون این امر سبب می‌شود چهره واقعی کشور به دنیا معرفی شود. بنابراین بهتر است گروه‌های موافق و مخالف مذاکرات با یکدیگر تعامل کرده و مسائل را پیش برند.

*** امنیت ایران در گرو امنیت منطقه تعریف می‌شود

رضایی در ادامه این نشست به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بازگشت وی به سپاه گفت: من خود را سرباز رهبری و انقلاب می‌دانم و هر تصمیمی که مقام معظم رهبری در این زمینه بگیرند در این زمینه اجرا خواهم کرد.

رضایی اضافه کرد: در شرایط 20 سال گذشته ایران اولویت اصلی اقتصاد بود و من و دوستانم برای پیشبرد این مهم تلاش‌های زیادی کردیم و امروز مجموعه‌ای در این راستا در مجمع تشخیص مصلحت تشکیل شده است که سیاست‌های کلی برنامه‌های اقتصادی را تدوین و ما امروز به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که در 10 سال آینده ایران دو بحث مهم مدنظر است، ادامه داد: اقتدار، امینت و اقتصاد دو مقوله مهم در ده سال آینده کشور محسوب می‌شود. در همین یک هفته اخیر کشور ما هشت شهید در سیستان و بلوچستان تقدیم انقلاب کرد. تحقیری که عربستان در برابر زوار ایرانی انجام داد، مسائل بحرین، یمن و... همگی بیانگر آن است که امنیت ایران در منطقه تعریف و تأمین می‌شود لذا اگر امنیت منطقه مورد مخاطره قرار گیرد، امنیت ایران نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که اقتصاد و اقتدار دو اصل مهم است که باید پا به پای هم ادامه یابد، تصریح کرد: من به عنوان فردی که عمر خود را برای اعتلای ایران و انقلاب گذاشته‌ام آماده‌ام تا در هر خطی که رهبری صلاح بداند، فعالیت کنم.

رضایی اضافه کرد: فعلا مقرر شد تجربیات خود را در سپاه به نسل آینده منتقل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اقدامات اخیر عربستان در قبال زوار ایرانی و توقف حج عمره نیز اظهار داشت: من در این خصوص نظر خاصی ندارم و خود مسئولین امر باید ورود پیدا کنند چون این مسئله، مسئله‌ای است که هم نظریات مراجع را به دنبال دارد و هم تصمیم‌گیری و ورود به آن بر عهده مسئولین است.

*** لغو تمامی تحریم‌ها ظرف در مدت کوتاه قابلیت عملی شدن دارد

وی در خصوص امکان لغو یکباره تحریم‌ها نیز گفت: مسئله لغو تحریم‌ها مسئله مهمی است اگر قرار باشد طرفین مذاکره کننده آناً تحریم‌ها را برندارند و در یک برنامه 3 الی 5 ساله تحریم‌ها لغو شوند، طعم شیرین توافق از ما گرفته می‌شود.

رضایی با تشریح انواع تحریم‌های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: برخی از تحریم‌ها، تحریم‌های شورای امنیت است که کاملاً قابل برداشتن است و تنها نیازمند مصوبه است بخش دیگری از تحریم‌ها، تحریم‌های ایجاد شده توسط رئیس جمهور آمریکاست که لغو آن هم نیازمند تصمیم رئیس جمهور است. دسته دیگر تحریم‌ها، تحریم‌های کنگره آمریکاست که کنگره نیز نمی‌تواند در برابر دنیا به این سطح و در برابر لغو تحریم‌ها مقاومت کند صداقت کنگره در این است که با یک مصوبه تحریم‌ها را حذف کنند. به این ترتیب تمام تحریم‌ها در بازه زمانی کمتر از دو الی سه هفته قابل لغو است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۲
گدای فــاطــمــه(س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی