می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

این وبلاگ جهت انتشار متون وتصاویر مذهبی طراحی وراه اندازی شده،از تمامی دوستان تقاضا میشود که بنده را دراین امر یاری کنند.یازهرا(س).

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارات مطرح شده مبنی بر موافقت مشروط ایران با بازرسی از پایگاه‌های نظامی را رد کرد.
 "علاء الدین بروجردی" روز یکشنبه در مصاحبه با برنامه "من طهران" شبکه العالم، در خصوص نشست اخیر مجلس با حضور "محمد جواد ظریف" و "عباس عراقچی" گفت: این اولین بار نیست که وزیر خارجه و معاون وی ،که از مسؤولین اول تیم مذاکره کننده هستند، در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنند؛ معمولا بعد از هر دوره مذاکره در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یا در صحن مجلس این حضور صورت می گیرد.
* نمایش تبلیغاتی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها درباره مذاکرات
بروجردی تأکید کرد، فضای ایجاد شده در تبلیغات آمریکایی‌ها و رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر اینکه تحول جدیدی در عرصه مذاکره اتفاق افتاده است، همه یک نمایش تبلیغاتی است.

بروجردی با اشاره به عضویت ایران در ان پی تی و آژانس گفت: بازرسی ها در قالب پادمان بخشی از کاری است که هر کشوری که عضویت پیدا می‌کند آن را می پذیرد و این اصلا پدیده جدیدی نیست.

بروجردی اظهار داشت: با توجه به اینکه در ساختار سیاسی  ایران، مقام معظم رهبری طبق قانون اساسی مسؤولیت سیاستگذاری کلان نظام را عهده دار هستند، وقتی ایشان نکته ای را مطرح می کنند لازم الاجرا است. البته سخنان ایشان هم با ‌بهره گیری از یک پشتوانه عظیم کار کارشناسی است که در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی در چندین حلقه صورت می گیرد، منتها تصمیم نهایی را مقام معظم رهبری می گیرند.

عراقچی گفته بازرسی جزو چارچوب پروتکل الحاقی است
بروجردی در خصوص اظهارات نقل شده از "عباس عراقچی" به وسیله "کریم قدوسی" مبنی بر موافقت مشروط ایران در مذاکرات هسته‌ای با بازرسی پایگاه‌های نظامی، گفت: فکر می‌کنم که شاید دقت درستی در فهم موضوع صورت نگرفته است؛ در جلسه اخیر آقای دکتر عراقچی پروتکل الحاقی را تشریح کرد که در چارچوب آن یک چنین اتفاقی جزو برنامه‌های بازرسی‌های پروتکل الحاقی است، نه اینکه جمهوری اسلامی ایران پذیرفته است.

 وی افزود: موافقت پروتکل الحاقی در اختیار تیم هسته‌ای نیست بلکه در اختیار مجلس است.

* مجلس اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهد
بروجردی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع درخواست 1+5 برای دیدار با دانشمندان هسته‌ای ایران در مجلس مطرح شد، گفت: در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری ایشان فرمودند که به هیچ وجه اجازه چنین اقدامی را نمی دهند.

بروجردی درباره اینکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید، موافقت ایران با پروتکل الحاقی به منزله موافقت با بازرسی از مراکز نظامی ایران و نیز صحبت با دانشمندان  هسته ای است، اظهار داشت: هر اتفاقی که در صحنه عمل بیفتد مکتوب می شود، و تفاوت این نوبت با بیانیه لوزان و توافق ژنو همین است که ریز آن چه را که باید واقع شود، باید مکتوب شود.
 
* تیم هسته‌ای را موظف کردیم خروجی توافقها را ارائه کند تا با خطوط قرمز تطبیق داده شود
بروجردی افزود: شورای عالی امنیت ملی برای تیم مذاکره کننده خطوط قرمزی را که نباید ورود به آن پیدا کند و نباید بپذیرد مشخص می کند، و آن ها موظند که درچنین چارچوبی حرکت کنند.

* حتی اگر پروتکل الحاقی را بپذیریم دو مسأله بازرسی و مصاحبه با دانشمندان را مستثنی می‌کنیم
وی ادامه داد: حتی اگر روزی پروتکل الحاقی در مجلس به بحث گذاشته شود، ما درباره آن تحفظاتی داریم که باید بین پرانتز گذاشته شود.

بروجردی درپاسخ به این سؤال که این تحفظات چیست، اظهار داشت:  بازدید از مراکز نظامی و صحبت با دانشمندان، اینها جز خطوط قرمزی است که تعیین شده و طبیعتا جز تحفظاتی است که ما باید آن را حتی درصورت تصویب در مجلس مستثنی کنیم.

* طرح حمایت از حقوق هسته‌ای روز سه شنبه به رأی گذاشته می‌شود
بروجردی درباره بررسی طرح قانون حفظ حقوق هسته‌ای ایران در مجلس ، گفت: احتمال اینکه این قانون در جلسه بعد یعنی سه شنبه به مرحله تصویب برسد، وجود دارد. ما در واقع مجموعه نکات مهم حفظ حقوق هسته‌ای و حفظ اصل دستاوردها و همچنین خطوط قرمزی که باید به وسیله مذاکره کنندگان برای مرحله نهایی اقدام و توافق مورد توجه قرار بگیرد، در آن لحاظ کردیم.

* عقب نشینی آمریکایی‌ها از بیانیه لوزان
بروجردی درباره واکنش مسؤولان ارشد ایران به عقب نشینی آمریکایی‌ها از تعهدات خود پس از بیانیه لوزان، گفت: پیمان شکنی آمریکایی‌ها سابقه طولانی دارد. در فردو ما شش آبشار داریم و دو تا از آن ها با ایزوتوپ ها فعال هستند، پیشنهاد داده بودند که چهار آبشار دیگر جمع شود در صورتی که در لوزان قبول کرده بودند.

* بعد از لوزان آمریکایی‌ها خواستار کاهش تعداد سانتریفیوژها در فوردو به یک سوم شدند
وی افزود: در مذاکراتی که بعد از بیانیه لوزان وجود داشت، آنها (آمریکایی ها) خواستند سانتریفیوژها به یک سوم محدود شود؛ که این غیر منطقی است.

بروجردی تأکید کرد: یک سری از این نکات وجود دارد که آمریکایی ها در واقع برخلاف تعهدات خودشان عمل کرده بودند که ما هم طبیعتا به هیچ وجه حاضر نیستیم زیر بار نقض عهد آن ها برویم.

* طرح مجلس بر غیر قابل بازگشت بودن خودکار تحریم‌ها تأکید می‌کند
وی درباره پافشاری آمریکا در مذاکرات بر امکان بازگرداندن تحریم ها علیه ایران بدون بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل، گفت: چون بخش مهمی از تحریم‌ها، از جانب شورای امنیت سازمان ملل است طبیعی است که وقتی لغو شد غیر قابل بازگشت است. ما در طرحی که در مجلس تنظیم می کنیم غیر قابل بازگشت بودن آن را هم آوردیم. اگر آن ها بخواهند به تعهدات خودشان عمل نکنند دلیلی ندارد ما عمل کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۴
گدای فــاطــمــه(س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی