می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

می روم تا انتــقــام سـیـلی مــــــادر بگـیرم...

السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ(سلام الله علیها)

این وبلاگ جهت انتشار متون وتصاویر مذهبی طراحی وراه اندازی شده،از تمامی دوستان تقاضا میشود که بنده را دراین امر یاری کنند.یازهرا(س).

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین سکونت گاه پایتخت نشینان فقط تا سه سال میزبان تهرانی‌ها است و این در حالی است که ایجاد ظرفیت جدید از طریق دفن اموات در اماکن متبرکه خیلی کارگشا به نظر نمی‌رسد.
آپارتمان نشینی تهرانی‌ها بعد از مرگ همچنان ادامه دارد

آخرین منزل پایتخت نشینان هر روز برای ساکنانش تنگ تر می‌شود و هرکسی بخواهد در تهران رخت آخرت بر تن کند، سه سال بیشتر فرصت ندارد؛ چرا که به گفته عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران بهشت زهرا تا سال 97 قابلیت دفن روزانه دارد، ضمن اینکه هیچ قبری پیش فروش نمی‌شود.

حالا که بهشت زهرا به روزهای پایانی خود برای دفن اموات نزدیک می‌شود، گفته می‌شود مردم نیز می‌توانند امواتشان را اماکن متبرکه مانند امامزاده صالح، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و اماکن مقدس دیگر به خاک بسپارند.

این در حالی است که عبداللهی در این خصوص می‌گوید: درخواست بررسی کرده‌ایم تا ببینیم که آیا امکان دفن است یا خیر، البته قطعا این موضوع ظرفیتی ایجاد نخواهد کرد و ما به دنبال این هستیم که در صورت امکان، اقداماتی را صورت دهیم. وی در خصوص قیمت این قبور گفت: مدیریت این مجموعه‌ها با شهرداری نیست و ما در بحث قیمت دخالتی نداریم.

با همه این موارد، این موضوع اگر هم گره گشا بود، قیمت‌ها در این اماکن متبرکه به قدری بالا است که هیچکس نمی‌تواند تصور کند امواتش را در این اماکن دفن کند. در این بین این سوال مطرح می‌شود که تا سه سال آینده امکان دفن اموات در بهشت زهرا وجود دارد، این مکان در چه وضعیتی است؟

عبداللهی در پاسخ می‌گوید: در فاز یک اگر فضایی داشته باشیم که تبدیل به قبر شده باشد، به ازای هر قبر 20 میلیون تومان، در فاز دو به ازای هر قبر 7.5 تا 9 میلیون تومان و در فاز سه 1.5 میلیون تومان دریافت می‌کنیم. وی در خصوص فاز پایانی بهشت زهرا نیز گفت: مبلغ هر وجب از قبور فاز پایانی، 100 تا 110 هزار تومان است.

نکته قابل توجه دیگر، این است که شهرداری به دنبال یک فضای جدید برای بهشت زهرای جدید در پایتخت است که به گفته عبداللهی، یکی از مکان‌ها قطعی شده و در حال پیگیری هستیم و در صورت منجر شدن به توافق و قرارداد نهایی ، اطلاع رسانی لازم انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص این مکان اطلاعاتی نداد و شاید نگرانی وی از آن است که اگر آدرس جدید اطلاع رسانی شود، خاک آن‌جا نیز کیمیا شود.

در پایان باید یادآور شد: در قطعات قدیم بهشت زهرا اموات گویا دارای ملک شخصی هستند و این در حالی است که در قطعات جدید آپارتمان نشینی ساکنان همچون دوران حیاتشان همچنان ادامه دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۱
گدای فــاطــمــه(س)

نظرات  (۱)

۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۴۰ محمد محمدیان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی